понедельник, 11 ноября 2013 г.

Не потрібен (сценарій)

Г.Г. – головний герой.
Д.В.Г – думки в голос головного героя, промовляються через фонограму.
С. Чол. – старий чоловік.


Сценка 1(пролог)
Г.Г. стоїть на сцені, «крізь нього» проходять люди. Люди штовхають його. Він стоїть на місці з опущеними очима.
Д.В.Г.: «Господи, чому люди такі прості та без турботливі, невже їм все рівно до всіх оточуючих? І чому вони постійно ображають одне одного?»

Сценка2(сім’я)
Всі розходяться, лишається лише головний герой, і з лівого боку батьки(тато і мама(«люблять» одне одного)). Г.Г. підходить до них.
Тато: «Що ти вже сьогодні в ночі робив, Чому ти такий сумний?., та з тебе всі будуть реготати коли тебе побачать дівчата!»(ха-ха)
Мама: «Залиш його(ха-ха), він нездара, з нього нічого не буде, навіщо він тобі потрібне?»
Тато: «Так, дійсно! Йдемо краще у ліжко, а ти зараз швидко збираєшся і марш у школу! Зрозумів?., а сьогодні ввечері ми ще йдемо в гості, а ти будеш сидіти і вчити уроки!»
Мама: «Годі любий(ха-ха), хай воно збирається».
Тато і мама виходять на право, Г.Г. – наліво.






Сценка 3(зустріч)
Г.Г., вертається з лівого боку, іде з сумкою до правого боку, там сідає на лавку. До нього підходить старий чоловік.
С.Чол: «Тут вільно?, я присядку з твого дозволу»
Сідає, дивиться(складає руки) угору, далі дивиться на нього, ніби намагається зрозуміти його сумне лице.
С.Чол.: «Бачу ти сьогодні засмучений, а ти взагалі буваєш у гарному настрої?.....»
ДВГ: «Чому він до мене прийшов, зараз знову буде мене чимось докоряти»
С.Чол: «Знаю, зараз тобі мабуть ні до якої розмови, але існують речі, які постійно будуть тягнути тебе до низу… Я веду мову про суспільство…»
ДВГ: «Звідки він знає? Що може знати ця стара людина про життя простого підлітка як я?»
С.Чол.: «Так-так юначе, я кажу саме про це скупчення людей. Їм не цікаво що робиться з іншими, вони намагаються щоб було добре тільки їм самим.»
ДВГ: «Що він знає про те, в якому суспільстві я находжусь, краще бути одним аніж з кимось!»
С.Чол.: «Мені вже час молодий чоловік, надіюсь ми ще з тобою побачимось»
Старий іде, на право…
ДВГ: «Цікавий старий. Вже без п’яти хвилин дев’ята, мені потрібно поспішати до школи.»






Сценка 4(однокласники)
Г.Г. виходить з правого боку сцени, з сумкою через плече, до нього підбігають однокласники.
Однк1: «Куди ти вже пішов, на урок, цікаво, навіщо тобі потрібне навчання»
Однк2: (відкриває сумку дивиться)«Та наш герой-грамотій носить ще щось у сумці, тобі книжки мабуть потрібні щоб захищатись від штурханів»(вдаряє рукою)
Однк1: (дістає з сумки книжки і зошити) «Українська мова, зошит з географії, скільки різного непотрібу!»(топче книжки ногою)
Однк2: «Що будемо робити з цим дурнем?»
Однк1: «А що ще з цим невдахою можна зробити, коли він нікому не потрібен.»
Однк2: «Так, кому він здався, телепень нещасний!»
Однк1: «Вже час йти на урок, з дороги телепень!»
Однк2: «з дороги непотріб!»

Сценка 5(вчитель)
Г.Г. стоїть збирає зошити і книжки в сумку, до нього підходить вчителька.
Вч: «Що ти тут робиш? Бігом на уроки!.. Ти ще довго будеш тут маятись, знаєш як ти мені набрид, мені знову потрібно говорити с твоїми батьками. Ти учень ходяча проблема!.. На уроки не ходиш, навчання нульове, що з тобою потім буде, бігом на урок!»
Пішов ліворуч, вчителька за ним.





Сценка 6(друг)
Г.Г. іду до правого ближнього кінця сценки, підходячи думки:
ДВГ: «О, це Олег, мій кращий друг, я ще пам’ятаю як ми разом ходили у садочок, проводили вихідні в дворі нашого дому, він класна людина, ми з ним навіть на розлучились коли пішли у школу, в різні класи»
Олег:(стоїть з дівчатами, показує щось на телефоні, дівчата сміються, і хлопці) «Привіт друже, зараз, почекай хвилинку…»(бовтається з своїми друзями). «Слухай, у мене немає часу, я сьогодні іду на дискотеку, одним словом, бувай!»(уходить з друзями)
ДВГ: «Вже і кращий друг мені не друг»

Сценка 7(перед бурею)
Г.Г. сідає на лавку(з права на сцені), Там вже сидить дід.
С.Чол.: «Сідай юначе, бачу у тебе настрій не краще у порівнянні з ранком… я б сказав що ти ще більше засмучений… Що тебе турбує?»
Г.Г. каже: «Я нікому не потрібен»
С.Чол: «Тааак молодий чоловіче, ми всі нікому не потрібні, ось я: стара людина, одинока людина. До мене рідко навідуються мої 2 сина і донька, навіщо їм я? Я вже про своїх двох онуків, якщо вони подзвонять раз на тиждень мені буде приємно, але водночас і не дуже. Оскільки це звичайний дзвінок, який тримає не більше двох хвилин… У таки роки сенсу жити вже немає. А що на рахунок тебе, я не знаю твоє життя, можливо і ти нікому не потрібне, як і я… люди не замічають таких як нас, у них є інші розваги, які їх розвеселять, і де вони весело проведуть час. Що залишається робити, мабуть тільки існувати… Мені час друже, вже пізня година».





Сценка 8(кінець)
Г.Г.: «нарешті я дома, батьки ще не прийшли, треба лягати спати»
(лягає, ворочиться, різко підривається)
Г.Г.: «Ні! Я не можу терпіти ще одного дня(ходить зі сторони в сторону), Я не можу так більше існувати! Для кого я існую, я нікому не потрібен, для чого я існую – я ні для чого не потрібен. Я нікому не потрібен. У батька повинна бути одна річ, так, колись давно він працював у міліції, так, де ж воно(виходить з-за сцени, потім приходить, тримає перед собою пістолет, тримає його перед собою). Ось вирішення мого буття, для чого мені існувати, для кого»
«(Тримає пістолет біля скорні) А яке було приємне життя, чим далі воно просувалось – тим огидніше воно ставало, прийшов кінець. Батьки, однокласники, вчителі, навіть найкращий друг перестав на мене звертати увагу, він ненавидить мене, я нікому не потрібен(заряджає пістолет, руки трусяться), я нікому не потрібен(постріл і він падає)»
Г.Г. лежить, лунає статистика:
«За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, серед населення віком від 15 до 44 років самогубство є одним з трьох головних причин смертності. Кожного року в світі близько мільйона людей покінчуються життя самогубством, тобто одна людина на кожні 40 секунд».










Сценка 9(похорони)
По середині сцени стоїть пам’ятник, грає музика, усі герої п’єси стоять з правої сторони, і по черзі підходять, спочатку підходять Мама і Тато.
Тато: «Синку, невже я такий поганий батько, що мій власний нащадок помирає раніше за мене, та ще й від власної руки, за що я це заслужив»
Мама: «Моє єдине дитя, як я згадую тебе ще зовсім малого, чому я не приділяла тобі достатньо уваги!»
Батьки відходять на ліву сторону, підходять 2 однокласники.
Однк1: «Невже це все зробили ми, мені аж ніяково, чому все так сталось, аби час повернути назад»
Одкн2: «Так, аби час повернути назад»
Відходять, підходить вчителька.
Вч.: «Я не вірю своїм очам, невже ця дитина могла таке зробити з собою, цього не може бути»
Відходить, підходить друг
Друг: «Мій кращий друг, ми жили в одному будинку, навіть ходили в один садочок, а я в останні часи так відносився до нього, я себе сам не впізнаю»
Люди всі розходяться в різні сторони.




Сценка 10(епілог)
Підходить Ст.Чол. з квіткою.
Ст. Чол.: «Славний був хлопчина…(кидає троянду) Люди вбивають одне одного, усі думають що це він сам себе вбив, ні, це вбили його вони, ті, хто його оточували».
Іде з сцени.


Комментариев нет:

Отправить комментарий